شرکت بنیتک با هدف صنعتی‌سازی، ارتقاء کیفیت و توسعه سیستم‌های نوین ساختمانی و با بهره‌گیری از توان مهندسین نخبه و با‌سابقه کشور در عرصه صنعت ساختمان فعالیت می‌نماید.

اطلاعات تماس
  • تهران، سهروردی شمالی، خیابان شهید قندی، خیابان بیستم، پلاک 5، واحد 9
  • 02122303081
  • info@benytech.com
 

شرکت بنیتک قالب‌های وافل مورد نیاز برای اجرای سقف وافل را برای کارفرمایان سراسر کشور تأمین می‌نماید. یکی از روش‌های تأمین قالب وافل، اجاره قالب وافل می‌باشد. پیش از اقدام برای کرایه قالب وافل می‌بایست شرایط پروژه از جنبه‌های گوناگون بررسی شود که در بخش زیر به آن‌ها پرداخته‌ایم.

اجاره قالب وافل

سایز قالب مورد نیاز برای پروژه چه اندازه می‌باشد؟

شما می‌توانید با مراجعه به نقشه‌های سازه، سایز قالب‌های وافل مورد نیاز خود را که توسط طراحان در نظر گرفته شده‌اند، مشخص نمایید. از آنجایی که قالب وافل در ابعاد و ارتفاع‌های گوناگون و در دو حالت یک‌طرفه و دوطرفه تولید می‌شود، اولین گام برای اجاره کردن قالب وافل، مشخص نمودن نوع قالب مورد نیاز؛ برای اجرای سقف‌های پروژه مدنظر می‌باشد. ممکن است براساس شرایط سازه، در فرآیند اجرایی به بیش از یک نوع قالب نیاز داشته باشید. ازاین‌رو می‌توانید ابعاد و سایز قالب مورد نظرتان را در جدول زیر مشاهده نمایید و پس از بررسی و انتخاب آن با تیم بنیتک برای مشاوره سقف وافل تماس حاصل فرمایید.

 

نام قالب

نوع قالب

ارتفاع قالب

فاصله آکس تا آکس تیرچه

عرض تیرچه در پاشنه

عرضه تیرچه در بالا

عرض میانگین تیرچه

مصرف بتن

H(cm)

B(cm)

T1(cm)

T2(cm)

T3(cm)

H1=7cm

H1=7cm

BW75-75

دوطرفه

30

75-75

11

19

15

0.177

0.158

BW75-40

نیمه

30

75-40

11

19

15

0.219

0.199

BW75-75

دوطرفه

20

75-75

10

16

13

0.133

0.113

BW75-40

نیمه

20

75-40

10

16

13

0.158

0.138

BW60-60

دوطرفه

18

60-60

10

14

12

0.134

0.114

BW60

یک طرفه

25

VAR- 60

10

14

12

0.130

0.110

BW80-60

دو طرفه

25

80-60

10

14

12

0.150

0.130

BW60-30

نیمه

25

60-30

10

14

12

0.198

0.180

   

تعداد قالب وافل مورد نیاز  شما چه میزان می‌باشد؟

یکی از مواردی که بر قیمت قالب وافل تأثیر می‌گذارد، تعداد قالب‌هایی می‌باشد که برای ساخت سازه شما ضروری است. شما می‌توانید با شمارش تعداد قالب‌ها از روی نقشه سازه، متراژ قالب مورد نیاز خود را برای اجرای هر سقفی مشخص کنید. ممکن است بر اساس شرایط معماری و طراحی انجام شده، تعداد قالب مورد نیاز برای طبقات مختلف متفاوت باشد. از همین رو، مشخص بودن تعداد دقیق قالب‌های وافل در هر سقف، از پارامترهای مهم در بهینه شدن پلن اجاره کردن یا خرید قالب وافل می‌باشد.

نکته مهم دیگر این است که: شما همواره می‌بایست درصدی بیشتر از تعداد اسمی نقشه‌ها، قالب وافل اجاره نمایید؛ تا در زمان اجرا به علل مختلف، مثل: تغییر چیدمان قالب و شکستن طبیعی قالب‌ها دچار کمبود قالب وافل و در نتیجه وقفه در عملیات اجرایی نشوید.

اجاره قالب سقف وافل

مدت زمان اجاره قالب وافل چقدر است؟

مدت زمان اجاره قالب سقف وافل وابسته به تعداد سقف‌های پروژه و مدت اجرای سقف‌ها می‌باشد. به عنوان مثال: به طور متعارف مدت زمان مورد نیاز برای اجاره قالب در یک پروژه هفت طبقه، با متراژ 300 مترمربع برای هر سقف، تقریبا 120 روز زمان می‌برد. دلایل متعددی از جمله وجود معارض، شرایط آب هوایی، برنامه زمان‌بندی پروژه، تأمین مالی و مصالح، سرعت پیمانکار اسکلت و … در زمان اجرای پروژه و در نتیجه مدت زمان اجاره قالب‌‌ها تأثیر می‌گذارد. یکی از چالش‌های موجود در اجاره کردن قالب وافل، طولانی شدن مدت اجاره به علت توقف پیش بینی نشده عملیات اجرایی می‌باشد که می‌بایست توسط کارفرمایان مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

 

تولید و اجاره قالب وافل در شرکت بنیتک

شرکت بنیتک، تولیده کننده قالب های وافل یک طرفه و دو طرفه، همچنین اجاره این قالب‌ها به کارفرمایان پروژه برای اجرای سقف وافل می‌باشد.

آدرس شرکت بنیتک: تهران، خیابان شریعتی،خیابان خواجه عبدالله انصاری،کوچه چهاردهم،پلاک24،واحد10

 

اجاره قالب وافل به‌صرفه‌تر است یا خرید قالب وافل؟

یکی از مقایسه‌هایی که کارفرمایان، پیش از تصمیم به انتخاب نحوه تأمین قالب وافل می‌بایست انجام دهند، مقایسه قیمت اجاره قالب وافل با قیمت خرید قالب وافل می‌باشد. عوامل متعددی، از جمله: مدت زمان مورد نیاز به قالب وافل، تعداد و توالی پروژه‌های در دست اجرا کارفرما، شرایط تأمین مالی کارفرما، دیدگاه و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت کارفرما و … در انتخاب نحوه تأمین قالب سقف وافل موثر است. در مجموع برای پروژه‌های با تعداد طبقات کم، مانند: پروژه‌هایی با تعداد کمتر از 5 سقف، اجاره کردن قالب وافل نسبت به خرید قالب وافل به صرفه‌تر می‌باشد.

به نقل از سایت lamplastik ، وافل اجاره‌ای هزینه اولیه پروژه‌های ساختمانی را کاهش می‌دهد. به همین خاطر، شرکت‌های ساختمانی می‌توانند با اجاره سیستم‌ها به جای خریدشان، هزینه‌های خود را کاهش داده و سرمایه در گردش خود را افزایش دهند. لازم به ذکر است، انواع ابزار‌های پیمانکاری را می‌توان با اجاره نمودنشان، هزینه نهایی فرآیند ساخت‌وساز را به حداقل رساند. بغیر از قالب وافل، قالب بتن نیز قابل اجاره کردن است و قطعا قیمت اجاره قالب بتن همانند اجاره قالب وافل،  نسبت به خرید آن برای کارفرمایان کم هزینه‌تر است.

  قیمت اجاره قالب وافل  

قیمت قالب‌های وافل

قیمت قالب‌های “یک‌طرفه” و “دو‌طرفه” سقف مجوف وافل، به طور کلی با توجه به طرح مورد نظر برای اجرا متفاوت است و معمولا بر اساس تعدادشان مشخص می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین نرخ وافل یک طرفه و دوطرفه با کارشناسان شرکت بنیتک در تماس باشید.

مبلغ اجاره قالب وافل چگونه محاسبه می‌شود؟

پارامترهای تأثیرگذار در مبلغ اجاره قالب؛ تعداد، نوع قالب وافل و مدت زمان اجاره می‌باشد. به عنوان مثال: اجاره قالب وافل دست دوم از اجاره قالب وافل نو ارزان‌تر می‌باشد. یا هرچه مدت اجاره قالب وافل طولانی‌تر باشد مبلغ اجاره قالب‌‌ها می‌تواند کمتر شود. همچنین هزینه اجاره این قالب‌ها به صورت روزشمار یا ماهیانه محاسبه می‌شود.

شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر درباره سقف وافل به مقاله سقف وافل چیست مراجعه نمایید.   7

اجاره قالب وافل نو بهتر است یا دست دوم؟

پاسخ به این سوال بستگی به موارد متعدد و شرایط پروژه دارد، زیرا در صورتی که تعداد سقف‌های پروژه کم باشد اجاره قالب وافل دست دوم به صرفه‌تر می‌باشد. یکی از موارد مهم، کیفیت مورد انتظار از سطح بتن سقف می‌باشد. طبیعتا قالب وافل نو سطح نهایی بهتری را ارائه می‌دهد. همچنین در قالب‌های با گرید یکسان، شکست و پرت قالب‌های وافل نو کمتر از قالب دست دوم می‌باشد. همچنین در صورتی که مدت زمان مورد نیاز به قالب وافل زیاد باشد، از قالب وافل با گرید‌های کیفیت بالاتر استفاده می‌شود. چرا که در این صورت، میزان پرت و شکست قالب‌ها به حداقل خواهد رسید.

  4

تحویل و عودت اجاره قالب‌های وافل به چه نحو است؟

ارائه تعداد دقیق قالب‌های وافل و ضمانت سلامت محصول در زمان تحویل و عودت قالب‌ها، نیاز به بررسی دارد. شما باید پس از به پایان رسیدن مدت اجاره، قالب‌های وافل را بصورت سالم به شرکت عودت نمایید. چراکه، در زمان تحویل محصول، نسبت به سالم بودن قالب‌ها اطمینان حاصل کردید و بعد از آن نسبت به خرید آن اقدام نمودید. همچنین، در طول اجرای پروژه نیز، باید با نظارت صحیح بر روند اجرا، نسبت به کاربرد صحیح قالب‌های وافل و جلوگیری از بروز خسارت به قالب‌ها در حین استفاده و جابجایی قالب‌ها توسط اکیپ آرماتوربند اطمینان حاصل نمایید، تا از بروز خسارت احتمالی جلوگیری کنید.

  5  

جمع‌بندی

شرکت بنیتک با تولید قالب‌های وافل در گرید‌ها و سایزهای مختلف، امکان اجاره قالب وافل تهران را برای کارفرمایان خود فراهم نموده است. شما می‌توانید از طریق ارتباط با کارشناسان شرکت از خدمات مشاوره‌ای ما استفاده و بهترین پیشنهاد اجاره قالب‌های وافل را از سوی کارشناسان فنی شرکت دریافت نمایید. شرکت بنیتک، نه تنها در زمینه اجاره وافل و فروش قالب فعالیت دارد، بلکه با پشتیبانی از تیم طراحی و اجرایی حرفه‌ای، می‌تواند از صفر تا صد فرآیند ساخت و ساز پروژه‌های مختلف را بر اساس متد‌های روز جهانی برعهده گیرد.