شرکت بنیتک با هدف صنعتی‌سازی، ارتقاء کیفیت و توسعه سیستم‌های نوین ساختمانی و با بهره‌گیری از توان مهندسین نخبه و با‌سابقه کشور در عرصه صنعت ساختمان فعالیت می‌نماید.

اطلاعات تماس
  • تهران، سهروردی شمالی، خیابان شهید قندی، خیابان بیستم، پلاک 5، واحد 9
  • 02122303081
  • info@benytech.com
قالب وافل دست دوم

امروزه سقف وافل از پرکاربردترین و مدرن‌ترین انواع سقف در احداث ساختمان‌های جدید می‌باشد. شاید بسیاری از افراد درباره آن اطلاعاتی نداشته پس پیشنهاد ما به شما این است تا مقاله ( سقف وافل چیست ؟) را مطالعه نمایید. خوب است بدانید، اجرای سقف وافل در ساختمان‌ها و سازه‌ها نیازمند قالب‌های وافل می‌باشد که در ابعاد و کیفیت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. قالب‌های وافل تجهیزاتی هستند که به تعداد دفعات بالا قابل استفاده می‌باشند، بنابراین پس از پایان پروژه می‌توان از آن قالب‌های وافل دست دوم برای پروژه‌های دیگر استفاده کرد. با توجه به قیمت پایین‌تر قالب‌های وافل دست دوم، برخی از پیمانکاران و کارفرمایان تمایل بیشتری به خرید آن‌ها نسبت به مدل نو و تازه قالب‌های وافل نشان می‌دهند. از این رو لازم است برای خرید قالب وافل دست دوم به نکاتی توجه شود تا اجرای سقف وافل با ایمنی و اطمینان بیشتری انجام شود.

قالب دست دوم وافل    

1- تطابق سایز قالب وافل دست دوم با نقشه

در اجرای سقف وافل، سایز قالب وافل در وزن مرده سقف، ضخامت سقف، فواصل تیرچه‌های تشکیل دهنده تاثیرگذار می‌باشد. از این رو خریداران، کارفرمایان و مدیران پروژه می‌بایست قبل از اقدام به خرید از تطبیق سایز قالب وافل دست دوم با سایز قالب مورد نیاز که در نقشه‌های سازه درج شده است اطمینان حاصل نمایند. البته در مواردی می‌توان سایز قالب‌ها را به شرط عدم افزایش وزن مرده سقف و کنترل طراحی سقف و سازه تغییر داد.

سایز قالب وافل دست دوم

2- کنترل کیفیت قالب وافل دست دوم

قالب وافل دارای دو نوع قالب وافل یک طرفه و دو طرفه می‌باشد؛ بنابراین یکی از اقدامات مهمی که خریداران قالب وافل دست دوم می‌بایست انجام دهند، بررسی قالب‌ها از نظر سلامت ظاهری و کیفیت قالب‌ها است. قالب‌های وافل توسط تولید کنندگان متفرقه با کیفیت‌های پایین در بازار تولید شده‌اند که دوام بالایی ندارند همچنین خرید قالب بی‌کیفیت موجب می‌شود که در حین کار قالب‌ها دچار ایراد شده و ادامه پروژه به مشکل مواجه شود و به تاخیر بی‌افتد. در نتیجه باید بسیار توجه و اطمینان حاصل نمایید که قالب‌های خریداری شده کارایی و کیفیت لازم برای اجرای تمام پروژه را داشته باشند.

تولید و اجاره قالب وافل در شرکت بنیتک

شرکت بنیتک، تولیده کننده قالب های وافل یک طرفه و دو طرفه، همچنین اجاره این قالب‌ها به کارفرمایان پروژه برای اجرای سقف وافل می‌باشد.

آدرس شرکت بنیتک: تهران، خیابان شریعتی،خیابان خواجه عبدالله انصاری،کوچه چهاردهم،پلاک24،واحد10

3- بررسی برند تولید کننده قالب وافل

یکی از مهم‌ترین مواردی که خریداران می‌بایست هنگام خرید قالب وافل دو طرفه یا یک طرفه دست دوم توجه نمایند بررسی برند تولیدکننده قالب وافل می‌باشد. لطفا در هنگام خرید یا اجاره قالب وافل از مراکز و برند‌های متفرقه اجتناب نمایید؛ زیرا اکثرا قالب‌های متفرقه بی‌کیفیت بوده و همچنین مشخصات فنی مورد نیاز برای آن‌ها مانند تناسب بندی سایز و الزامات آیین نامه در آن‌ها به درستی رعایت نشده است. بنابراین خرید قالب وافل متفرقه ریسک بالایی در تامین کسری قالب در طول پروژه را دارد و اگر در حین اجرای پروژه به قالب مازاد نیاز داشته باشید ممکن است امکان تامین کسری قالب را نداشته باشید؛ از این رو توصیه می‌شود برای خرید قالب‌‌های وافل با قیمتی مناسب‌تر حتما از قالب‌های دست دوم برند‌های معتبر بازار خریداری نمایید.

قالب سقف وافل دست دوم

4- بررسی مزیت خرید قالب دست دوم

یکی از مزیت‌های مهم خرید قالب وافل دست دوم  قیمت کمتر آن می‌باشد. البته توجه نمایید دوام قالب‌های وافل دست دوم کمتر از قالب وافل نو بوده و هم ممکن است شرایط پروژه شما به گونه‌ای باشد که خرید قالب وافل دست دوم به صرفه نباشد . مثلا اگر تعداد طبقات یا زمان بندی اجرای سقف وافل پروژه شما زیاد باشد، خرید قالب وافل دست دوم ریسک دارد زیرا ممکن است در حین اجرا پروژه مجبور به تعویض تمام قالب‌های وافل شوید در صورتی که اگر قالب وافل نو خریداری کرده بودید پروژه تا انتها بدون نیاز به تامین مجدد قالب وافل تکمیل می‌شد. به طور کلی خرید قالب دست دوم برای پروژه‌های کوچک با مدت زمان و تعداد سقف کم جذابیت دارد.

5- خرید نکردن از دلالان

حتما در هنگام خرید وافل سقفی دست دوم ، اصالت و تخصص فروشنده را کنترل نمایید تا خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید. خرید از دلالان سودجو باعث بروز مشکلات متعددی از جمله خرید قالب بی‌کیفیت، خرید با قیمت بالاتر، عدم پاسخگویی پس از خرید، عدم وجود خدمات پس از فروش می‌شود. توصیه‌ای که شرکت بنیتک در خصوص قالب های دست دوم می‌نماید این است که قاب های وافل نو و دست دوم خود را از شرکت های تولید کننده قالب وافل خریداری نمایید تا از پشتیبانی و خدمات پس از فروش   مناسب برخوردار شوید.

تست قالب وافل قبل از خرید

زمانی که برای ساختمان خود در حال خرید قالب وافل دست دوم هستید بهتر است خودتان یا پیمانکار و مجری قبل از خرید قطعی قالب‌ها را تست کنید که شامل موارد زیر می‌باشد:
  • قرار دادن اجسام با وزن سنگین برروی آن‌ها
  • ضربه زدن با چکش‌های سبک و سنگین و تست مقاومت
  • پرتاب از ارتفاع بلند و تست میزان استحکام آن

خرید قالب وافل دست دوم از بنیتک

درصورت خرید قالب دست دوم قطعا پیچیدگی‌هایی برای مجری یا پیمانکار وجود خواهید داشت بنابراین بهتر است قالب وافلی را انتخاب نمایید که پیچیدگی های کمتری داشته باشد زیرا این کار باعث می‌شود تا وقت کمتری در ساخت و ساز تلف شده و هزیه‌ها به حداقل برسند برای مثال سعی نید قالب‌هایی را که تست و انتخاب می‌نمایید به هیچ عنوان پیچ بست دار، قفل دار و آچار دار نداشته باشد. انتخاب شرکت بنیتک یکی از تولید کننده قالب وافل و تهیه قالب وافل یک طرفه دست دوم یا نو همچنین دوطرفه نو یا دست دوم برایتان بسیار به صرفه و سود آور خواهد بود.    

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *