شرکت بنیتک با هدف صنعتی‌سازی، ارتقاء کیفیت و توسعه سیستم‌های نوین ساختمانی و با بهره‌گیری از توان مهندسین نخبه و با‌سابقه کشور در عرصه صنعت ساختمان فعالیت می‌نماید.

اطلاعات تماس
  • تهران، سهروردی شمالی، خیابان شهید قندی، خیابان بیستم، پلاک 5، واحد 9
  • 02122303081
  • info@benytech.com
نکات مهم خرید قالب وافل

از آنجایی که امروزه علم پیشرفت چشمگیری دارد؛ شاهد ورود روش‌های مدرن و جدیدی به صنعت ساختمان سازی نیز خواهیم بود. سقف‌ها که از بخش‌های مهم ساختمان سازی هستند دارای انواع مختلف با روش‌های اجرای متنوع می‌باشند. یکی از انواع این سقف‌ها که دارای قدمتی بالا می‌باشد سقف وافل است. مهندسان، مجریان و کارفرمایان برای اجرای سقف وافل از قالب‌های مخصوص این نوع از سقف ها استفاده می‌کنند که قالب وافل نام دارد.

این سقف‌ها بسیار مناسب ساختمان‌هایی هستند که ارتفاعی بیش از 12 متر دارند همچنین از مزایای آن می‌توان به مقاومت بالا، سرعت اجرای بالا، قابلیت چندین بار استفاده و … اشاره نمود که روز به روز استفاده از آن ها رو به افزایش است. برای داشتن سقف زیبا می‌توانید یکی از انواع سقف وافل را که توسط قالب وافل یک طرفه و یا قالب وافل دو طرفه اجرا می‌شوند انتخاب نمایید. این قالب‌ها در سقف قابل ماندگار نبوده و پس از بتن ریزی و خشک شدن بتن به راحتی خارج می‌شوند و می توان از آن‌ها در طبقات یا پروزه‌های دیگر استفاده کرد.

جنس و مقاومت قالب وافل

البته نکته قابل ذکر این است که درصورت تمایل به تعداد دفعات بیشتر استفاده از این قالب‌ها باید از محصولاتی با جنس خوب و مرغوب استفاده نمایید که همین مسئله خود دارای نکاتی می‌باشد که هنگام خرید و انتخاب باید بررسی شوند. در ادامه قصد داریم تا تعدادی از این نکات را باهم بررسی کنیم:

ابعاد قالب

مهندسان و مجریان ساختمانی باید بر‌اساس رعایت الزامات آیین‌نامه‌ای و با توجه به متراژ سقف سازه قالب وافل مورد نظر خود را انتخاب نمایند از آنجایی که قالب‌های وافل در ابعاد و سایزهای گوناگون موجود می‌باشند به راحتی می‌توان قالب مناسب برای سهولت اجرا و کاربردی را انتخاب و خریداری نمایند.

جنس و مقاومت قالب

این محصولات دارای جنس‌های مختلفی می‌باشند که بنا به درخواست کارفرما و نوع استفاده از آن‌ها تعیین می‌شوند زیرا برای داشتن استحکام و دوام بالای این محصولات مسئله چند بار و چه مدت استفاده بسیار مهم است. بنابراین برای خرید قالبی که با دوام بوده و از لحاظ اقتصادی با صرفه باشد باید قبل از خرید به جنس و مقاومت آن توجه ویژه‌ای شود. قالب های تولید شده در دو رنگ سفید و مشکی هستند که رنگ مشکی آن از مواد بازیافتی بوده که کیفیت و ماندگاری کمتر از قالب وافل سفید دارند.

تضمین باز خرید قالب وافل

سطح صاف و صیقلی قالب

برای آنکه نمای بتن به صورت اکسپوز مشاهده شود باید قالب‌ها سطحی صیقلی داشته باشند. بنابراین در هنگام خرید توجه به تمیزی، یکنواختی و صاف بودن سطح قالب نکته بسیار مهمی می‌باشد.همچنین در قالب هایی با سطح صاف نیازی به روغن جداساز نمی‌باشد.

سهولت حمل و انبار داری

یکی از مواردی که در هنگام خرید قالب باید به آن توجه کرد حمل و انبار کردن آن‌‌ها می‌باشد. این قالب ‌ها باید طوری طراحی شوند که به راحتی درون یکدیگر قرار بگیرند و نلغزند. در این صورت است که جایی کمتری گرفته و باعث کاهش هزینه‌های حمل، انبار داری و نگهداری می‌شود.

تضمین باز خرید قالب

پیمانکاران تخصصی اجرای سقف وافل می‌توانند قالب‌‌های وافل را خریداری کنند تا مانند ابزاری برای کار درصورت نیاز از آن‌ها استفاده نمایند. ولی کارفرمایان یا مجریان پروژه‌های ساختمانی که ممکن است از انواع سقف‌‌ها در پروژه‌های ساختمانی استفاده کننده به صرفه است تا قالب‌‌های وافل را اجاره نمایند و اجرای آن را به عهده پیمانکار بسپارند. بنابراین توجه به باز خرید قالب پس از اجرای پروژه می‌تواند هزینه‌های ساخت و ساز را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.شرکت بنیتک یکی از از مجریان، تولیدکنندگان و فروشندگان قالب وافل می‌باشد.

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *