شرکت بنیتک با هدف صنعتی‌سازی، ارتقاء کیفیت و توسعه سیستم‌های نوین ساختمانی و با بهره‌گیری از توان مهندسین نخبه و با‌سابقه کشور در عرصه صنعت ساختمان فعالیت می‌نماید.

اطلاعات تماس
  • تهران، سهروردی شمالی، خیابان شهید قندی، خیابان بیستم، پلاک 5، واحد 9
  • 02122303081
  • info@benytech.com
آرماتوربندی سقف وافل

همانطور که می‏‌دانید، سقف از مهم‏ترین بخش‏‌های سازه به شمار می‏‌آید. امروزه به لطف گسترش و پیشرفت فناوری، متخصصان می‏‌توانند با استفاده از سقف‌‏های مدرن و مرغوب همچون وافل، به سازه‌‏ها استحکام و مقاومت بالایی ببخشند. سقف‏‌های وافل، از سقف‏‌های پرفروش و پراستفاده بازار امروز محسوب می‏‌شوند و هزینه اجرای بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌‏ای دارند. در این بخش، قصد داریم به شرح فرآیند آرماتوربندی سقف وافل بپردازیم اگر به موضوع آرماتور بندی سقف علاقه‌مندید، با ما همراه باشید.

 

سقف وافل چیست؟

سقف وافل ، از سقف‏‌های مدرن و بهینه‌سازی شده است که از ساختار حفره‌‏ای و کانال‏‌دار بهره می‌‏برد. این نوع سقف‌‏ها طراحی بسیار دقیق و منحصر به فردی دارند و در برابر زلزله و عوامل فرساینده، مقاومت خوبی از خود نشان می‏‌دهند. سقف‌‏های وافل برای انواع سازه‏‌ها، از جمله ساختمان‏‌های مسکونی و تجاری مناسب هستند. البته بهتر است بدانید که فرآیند طراحی سقف وافل، باید به دست افراد متخصص و کاربلد صورت گیرد. ناگفته نماند که استفاده از این نوع سقف، سبب کاهش چندین برابری وزن سازه می‏‌گردد.

سقف وافل

فرآیند آرماتوربندی و اجرای سقف وافل

پیش از اقدام به نصب و اجرای سقف وافل، بهتر است اطلاعاتی راجع به فرآیند آرماتوربندی سقف وافل داشته باشید. برای انجام این کار، بایستی مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. لازم به ذکر است که برای اجرای وافل سقف، باید فقط و فقط به شرکت‏‌های معتبر مراجعه فرمایید.

1-زیرسازی

از مهم‏ترین بخش‏‌های فرآیند آرماتوربندی سقف وافل، می‏‌توان به زیرسازی اشاره نمود. در این مرحله، کارشناسان با استفاده از ورق‏‌های مخصوص، محل نصب قالب و آرماتورها را مشخص می‏‌نمایند. لازم به ذکر است که هرچقدر زیرسازی سقف وافل قوی‏‌تر باشد، استحکام و مقاومت سازه نیز به همان مقدار افزایش می‌‏یابد.

زیرسازی سقف وافل

2-نصب قالب‏‌ها

در مرحله بعد، قالب وافل دو طرفه و یک طرفه با استفاده از جوش برق و آرگون بر روی ورق‏‌های زیرسازی نصب می‌‏شوند. لازم به ذکر است که نصب دقیق قالب‌‏ها، از مهم‏ترین و حساس‌‏ترین مراحل اجرای سقف وافل به شمار می‏‌آید. تکنسین‏‌ها برای نصب دقیق قالب‏‌های سقف وافل، از ابزارهای مخصوص و دقیق، نظیر تراز و مترهای لیزری استفاده می‌‏نمایند.

3-آرماتوربندی

در مرحله سوم، متخصصان برای آرماتوربندی سقف وافل اقدامات لازم را به عمل می‌‏آورند. آن‏‌ها با بررسی دقیق نقشه، آرماتور‏ها را به صورت عمودی بر روی قالب‌‏ها قرار می‏‌دهند و با استفاده از اتصالات مخصوص، آن‏ها را محکم می‌نمایند.

4-پر کردن قالب‏‌ها با بتن

پس از آرماتوربندی سقف وافل، نوبت به پر کردن قالب‏‌ وافل با بتن فرا می‌‏رسد. در این مرحله، قالب‏‌های نصب شده با استفاده از ملات و بتن خاص، پر می‌‏شوند. بهتر است بدانید که نوع بتن، تاثیر بسزایی در استحکام سقف وافل دوطرفه و یک طرفه دارد.

بتن‌ریزی قالب وافل

5-جداسازی قالب‌‏ها

پس از گذشت چند روز، تکنسین‌‏ها اقدام به جداسازی قالب وافل یک طرفه و دو طرفه می‌‏کنند. در این مرحله، آن‏‌ها با استفاده از دستگاه برش مخصوص، اتصالات را با دقت برش داده و قالب‏‌ها را از لابلای بتن‏‌ها بیرون می‏‌کشند. در نظر داشته باشید که جداسازی قالب سقف وافل دوطرفه نسبت به یک طرفه دشوارتر است.

 

قیمت آرماتور بندی سقف وافل چقدر است؟

قیمت اجرا و آرماتوربندی سقف وافل به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به تناسبات مصالح استفاده شده در اجرای سقف، قیمت‌گذاری نهایی مشخص می‌شود. مجموعا عواملی همچون: میزان میلگرد مورد نیاز، میزان بتن مصرفی، نوع بتن مصرفی و مدت زمانی که برای اجرا صرف می‌شود بر قیمت نهایی آرماتور بندی سقف تاثیرگذار خواهد بود. این موارد با توجه به نقشه محاسبات ساختمان که توسط مهندسین مربوطه تهیه می‌شود، مشخص خواهند شد.

 

مزایای سقف وافل

از مهم‌‏ترین مزایای استفاده از سقف وافل، می‌‏توان به افزایش استحکام سازه و کاهش وزن آن اشاره نمود. علاوه بر آن، این نوع سقف در برابر زمین لرزه و زلزله مقاومت بالایی از خود نشان داده و به این آسانی‌‏ها دچار آسیب نمی‌‏شود. بهتر است بدانید که هزینه اجرای سقف‌‏های وافل نسبت به سایر سقف‏‌ها مقرون به صرفه‌‏تر است.

مزایای سقف وافل

سخن پایانی

همانطور که در بخش‏‌های قبل اشاره شد، فرآیند آرماتوربندی سقف وافل برای کاربران بسیار آسان است. اگر قصد اجرای این نوع سقف را دارید، بایستی به شرکت‏‌های معتبر نظیر بنیتک مراجعه فرمایید. بهتر است بدانید که متراژ ساختمان، قطر دهانه دیوارها و تعداد طبقات، تاثیر بسزایی را بر روی قیمت اجرای سقف‏‌های وافل ایفا می‏‌کنند.

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *