شرکت بنیتک با هدف صنعتی‌سازی، ارتقاء کیفیت و توسعه سیستم‌های نوین ساختمانی و با بهره‌گیری از توان مهندسین نخبه و با‌سابقه کشور در عرصه صنعت ساختمان فعالیت می‌نماید.

اطلاعات تماس
  • تهران، سهروردی شمالی، خیابان شهید قندی، خیابان بیستم، پلاک 5، واحد 9
  • 02122303081
  • info@benytech.com
گچ کاری سقف وافل

ممکن است در بررسی‌هایی که در خصوص انواع سقف‌های ساختمانی دارید، با سقف وافل مواجه شوید و بخواهید آن را برای ساختمان خود انتخاب کنید. سقف‌های وافل بسیار شبیه به سقف‌های سفالی هستند. با این حال، تفاوت در چیدمان پانل‌ها چیزی است که این دو را نسبت به هم متمایز می‌کند. اگر یکی از سوال‌هایی که ذهنتان را درگیر کرده است، شیوه گچ‌کاری این سقف می‌باشد، ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید تا با نکات بسیار خوبی در این خصوص آشنا شوید.

گچ کاری سقف وافل

زیبایی نمای داخلی با سقف وافل

اگر دیگر مقالات ما را دنبال کرده باشید، می‌دانید که در صنعت ساختمان‌سازی با توجه به شرایط مختلف، از روش‌های متعددی برای اجرای سقف استفاده می‌کنند. سقف‌هایی همچون کامپوزیت، تیرچه بلوک و عرشه فولادی بخشی از انواع سقف‌ها هستند که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشند و با توجه به ترجیح کارفرما اجرا می‌شوند.

در این بین سقف وافل نیز یکی از روش‌هایی است که آنچنان روش جدیدی به حساب نمی‌آید اما نسبت به گذشته شیوه‌ی اجرایی آن کامل‌تر و بهسازی شده است. به همین دلیل امروزه بسیار پرطرفدار است. این سقف‌ها با قالب‌هایی مربعی و مستعطیلی اجرا می‌شوند که ظاهری مشبک گونه به سقف می‌دهند. قالب سقف وافل از اصلی‌ترین ابزاری است که به وسیله آن می‌توان این سازه را ایجاد کرد.

طرح گچ کاری سقف وافل

در کنار ظاهر متفاوتی که این سقف دارد، قطعا با روش‌های بیشتری نیز قابل زیبا سازی و پرداخت است. به صورت عادی هم بدون هیچ هزینه اضافی و تنها با یک نور طبیعی که از پنجره وارد محیط می‌شود، می‌توان در طول روز چرخش سایه‌ها را در حفره‌های شبکه‌ای این سقف دید و لذت برد. حال در نظر بگیرید اگر این سقف با کمی نورپردازی حرفه‌ای، رنگ آمیزی و یا گچ‌بری‌های خاص، جلوه‌ی بیشتری پیدا کند، چه خواهد شد. شدت چشم نوازی این سقف، در تصاویر هم منحصر به فرد است.

گچ‌کاری سقف وافل

گچ‌کاری در سقف وافل ، به دلیل شکل ظاهری متفاوتی که این سازه دارد نیازمند متخصصی با تجربه زیاد است. اگر در حین گچ‌ کاری این سقف، کوچکترین غفلتی صورت گیرد، مشخصا در شکل ظاهری سقف نشان داده می‌شود و حالت یکنواختی و زیبایی آن از بین می‌رود. با تفاوت‌های ظاهری بسیار زیادی که بین سقف وافل و سقف‌هایی با سطوح صاف دیده می‌شود، قطعا نباید انتظار یک کار آسان را داشته باشید و مسلما برای اجرای آن زمان بیشتری نیز صرف خواهد شد.

زیبایی نمای داخلی با سقف وافل

در مرحله اول برای شروع این کار، باید طرح مورد نظر بر روی یک کاغذ پیاده شود و بعد از آن، گچ‌‌کار با شیوه و فن مخصوصی، طرح را بر روی سقف وافل اجرا نماید. در کنار یک متخصص ماهر، قطعا مصالح مرغوب نیز بر کیفیت نهایی کار بسیار موثر خواهد بود و حتی می‌تواند در سهولت انجام کار مفید واقع شود.

شیوه گچ‌ کاری سقف وافل یا نازک کاری سقف وافل

با شنیدن واژه گچ‌ کاری سقف وافل، اینطور به نظر می‌رسد که قرار است گچ به صورت روند معمولی با لایه‌ گذاری‌های نازک، انجام شود و مراحل آن در همین حد است. اما برخلاف این باور باید گفت، روند گچ‌ کاری در همین اندازه خلاصه نمی‌شود و هر استادکار با تجربه‌ای می‌تواند از اشکال و طرح‌های مختلفی استفاده کند تا به وسیله گچ، بر روی سقف وافل نقش خاص و منحصر به فردی پیاده سازی کند.

شیوه گچ‌کاری سقف وافل

البته روش ساده‌تری نیز برای اینکار وجود دارد و آن استفاده از کناف است. کناف را می‌توان به نوعی سقف کاذب معرفی کرد که به دلیل پیش ساخته بودن، انعطاف پذیری و قابلیت برش به اشکال دلخواه، دست گچ‌کار را برای هرگونه تزئین باز گذاشته است. همچنین اجرای این روش نسبت به روش قبلی سرعت بیشتری دارد، اما بهتر است در این بین، هزینه‌ی اجرا نیز در نظر گرفته شود تا همه چیز طبق محاسبات اصلی پیش رفته و هزینه‌های اضافی به پروژه سربار نشود.

تولید و اجاره قالب وافل در شرکت بنیتک

شرکت بنیتک، تولیده کننده قالب های وافل یک طرفه و دو طرفه، همچنین اجاره این قالب‌ها به کارفرمایان پروژه برای اجرای سقف وافل می‌باشد.

آدرس شرکت بنیتک: تهران، خیابان شریعتی،خیابان خواجه عبدالله انصاری،کوچه چهاردهم،پلاک24،واحد10

شروط لازم برای گچ بری سقف وافل

افرادی که می‌خواهند سقف وافل خود را گچ‌کاری کنند باید قبل از اقدام به اینکار، به یک سری نکاتی که در بخش زیر به آن می‌پردازیم، توجه نمایند.

  1. اگر می‌خواهید سقف وافلتان را تزئین کنید، لازم است در زمان اجرای طرح گچکاری سقف با دقت کافی نظارت داشته باشید تا سقفتان بدون هیچ نقصی، منظم و یکپارچه اجرا شود. چراکه اگر نقصی در سقف ایجاد شود، روند اجرای تزئین با مشکل روبرو خواهد شد و به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.
  2. نکته بعدی، وضعیت بتن در سازه است، چراکه میزان کیفیت آن تاثیر مستقیمی بر کیفیت گچ‌کاری سقف وافل دارد. اگر بتن حالت اولیه خود را از دست بدهد، کار تزئین و گچ‌ کاری سقف نیز هزینه‌بر و طولانی‌تر خواهد شد.
  3. بهتر است قبل از اجرای سقف، مکان دقیق ستون‌ها را شناسایی کنید تا بتوانید طراحی را طوری انجام دهید که ستون‌ها در مناطق کور طرح قرار بگیرند و نظم سقف بهم نریزد. سقف به صورت وافل دو طرفه ، به خاطر ایجاد فضای بزرگتر و قرارگیری تیر‌ها با فاصله بیشتر نسبت به هم، کار تزئین را برای متخصصان آسان‌تر می‌کند.
عکس گچ کاری سقف وافل

جمع‌بندی

سقف وافل با سقف‌های معمولی متفاوت است و از لحاظ فنی و اقتصادی جزو بهترین گزینه‌ها برای اجرا است. به دلیل ظاهر متفاوتی که این سقف‌ها دارند نیاز است گچ‌ کاری این سقف‌ها توسط یک متخصص با تجربه انجام گیرد تا اجرای تزئینات به بهترین شکل ممکن اعمال شود. به طور کلی مهمترین فاکتور برای نتیجه بهتر در تزئینات، نظارت دقیق بر کیفیت و نحوه اجرای سقف وافل است.

بنیتک با داشتن متخصصین آموزش دیده و سال‌ها تجربه در صنعت ساخت و ساز می‌تواند بهترین خدمات ممکن را از ابتدا تا انتهای اجرای سقف وافل به شما ارائه دهد. همچنین شما می‌توانید برای اجاره قالب و مشاوره رایگان با تیم بنیتک تماس حاصل فرمایید.

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *